Sunday, February 14, 2010

Head Load n Head Joy during CNY
"lu pikiaq la sindri"

Sudah sekian lama blog ini dibiarkan lama tanpa update blog,
kini QuoSpade kembali,
bukan apa, kesibukan dah mula datang,
setiap hari pening kepala memikirkan langkah2 kerja,
yang diberikan pensyarah2,
Assignment, Lab Report, Mini Project dan juga Project.
dan
Final Year Project
Memang tahun yang agak sibuk..
Mana tidaknya, tahun inikan tahun Harimau

mana nak 'ngam' dengan tahun Arnab
tersepit pulak dengan tahun Naga..
itu pandangan feng-shui orang Cina je la kan.
tapi tak mengapa, teruskan saja..
think positive ya!!
memang tak dinafikan, aku dah sibuk memanjang
kekadang nak juga aku ponteng2 ni
macam zaman moda2 dolu..
tapi klau buat sekarang rugi la..
disebabkan ke'tension'an asyik2 nak datang menerpa
je kat aku..
jadi penyelesaian dia kita terpa la dia balik..
dengan cara "Open Valve, Release Pressure"
yakninya..
lupakan kerja, buat sesuatu yang menyeronokkan
tetapi selalunya aku
meluncur sesawang semestinya muat turun movie
fuh!! sgt best..kepuasan ada
lain, menonton wayang
cerita-cerita terhangat dari ladang semestinya kena tonton
"Wajib Tonton"
baru2 ni menonton bersama keluarga
cerita "Lu Pikirlah Sendiri de Movie"
cerita ini terlalu ringan, jadi lawak pun ringan, Nabil kurang menonjol tetapi perjalanan watak sesuatu yang agak serius, kelebihan lawak juga pada Ebby Yus, tanpa dia mungkin cerita akan menjadi lebih kurang menonjol. Cerita ini juga memang kena tajuk "Lu Pikirlah Sendiri". Sememangnya kena berfikir apa yang harus dibuat dan bukan. Filem ini memang sesuai untuk tontonan hiburan keluarga. Boleh juga sebagai menghilangkan kebosanan.

dan pada waktu itu juga
aku akhirnya dapat printer baru
setelah printer lama "meletak jawatan"
meragam mogok la kononnya..
connect2 tak nak detect
amik kau..
aku ambil yang baru..
Canon Pixma MX338

dah la time2 camni aku dah start sibuk..
Alhamdulillah..dapat..rezeki anak2
yang lama aku tak buang la..nanti aku repair balik..
dah berapa tahun printer tu berbakti sumpah setia dengan aku
sejak diploma zaman moda2 dulu..
aku pakai saja selagi boleh..
sekarang dah tak boleh aku beli baru je la..

apa2lagi nanti aku update..

kepada kawan2ku yang berbangsa Cina
saya mengucapkan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...